۱- برند سازی موجب افزایش سهم بازار می شود : بدون شک می توان گفت سازمان یا شرکتی که برنامه برندینگ مشخصی دارد و بودجه مناسبی را برای آن در نظر گرفته می تواند به سرعت سهم خود از بازار را افزایش دهد و رقبا را پشت سر بگذارد.

۲- برند سازی باعث افزایش فروش می شود : زمانی که فرآیند برندینگ به درستی انجام می شود تصویری مناسب از برند در ذهن مخاطبان شکل می گیرد و چون آنها از میان چندین برند شما را انتخاب می کنند بنابراین رشد چشم گیری در فروش محصولات و خدمات خود خواهید داشت !

۳- برندسازی صحیح باعث افزایش ارزش برند شما می شود : برخلاف تصور عموم صاحبان کسب و کار ارزش برند که یک دارایی نامشهود به حساب می آید تاثیر بسیار بیشتری نسبت به دارایی های فیزیکی و مشهود مانند دفتر، کارمندان، انبارها و… بر روی ارزش گذاری یک شرکت می گذارد. بنابراین هرچه ارزش برند شما بیشتر باشد شرکت یا سازمان شما نیز بیشتر ارزش گذاری می شود.

۴- برندسازی اصولی مانعی برای رشد رقبای تازه نفس است : اگر سازمان یا شرکت شما برنامه و استراتژی مناسبی را در جهت Branding پیش نگرفته باشد در واقع این ریسک را به جان خود خریده است که یک رقیب تازه نفس و با بودجه کافی سهمی از بازار آن را مال خود کند ! بنابراین عدم توجه به برندینگ می تواند باعث از دست دادن بخش یا بخش هایی از بازار شود.

۵- قیمت گذاری بیشتر محصولات و خدمات : قطعا شما هم تا به حال با این مورد مواجه شده اید که دو محصول یکسان از نظر نوع، اندازه، وزن و… دارای قیمت های متفاوتی هستند و در اکثر موارد برندی که معروف تر است گران تر از بقیه نیز می باشد. بنابراین شناخته شده بودن میان مردم و تبدیل شدن به یک برند معروف می تواند به راحتی باعث افزایش سود خالص شرکت شما شود. تحقیقات نشان داده که اکثر مردم حاضرند برای یک برند شناخته شده به دلیل اعتمادی که به آن دارند کمی بیشتر هزینه کنند !

۶- برندسازی صحیح شما را در موقعیت های جذب سرمایه مناسبی قرار می دهد : قطعا یک برند شناخته شده نسبت به برندهای نوپای دیگر از شانس بیشتری برای جذب سرمایه برخوردار می باشد. از آنجایی که جذب سرمایه های کلان می تواند سرعت و حجم رشد سازمان شما را به شدت افزایش دهد بنابراین می توان این مورد را نیز یکی از دلایل اهمیت Branding دانست.

۷- جذب بهترین نیروی کار در بخش های مختلف شرکت : تمامی افراد دوست دارند در شرکت های شناخته شده و بزرگ کار کنند و از این طریق علاوه بر کسب درآمدهای بیشتر رزومه و سوابق کاری خود را نیز تقویت کنند. اگر برند شما به چنین جایگاهی رسیده بنابراین می توانید بهترین و متخصص ترین نیروی کاری را جذب کنید و از این طریق نیز سرعت رشد خود را افزایش دهید.

۸- برندسازی اصولی باعث ایجاد تبلیغات دهان به دهان می شود : همانطور که قبل تر نیز به آن اشاره شد تبلیغات کلامی یکی از بهترین نوع تبلیغات است که باعث می شود به سرعت و به شکل ویروسی برند شما میان مردم شناخته شود. برندینگ و پیاده سازی اصولی آن در نهایت موجب تبلیغات کلامی و رشد چشم گیر کسب و کار و سهم بازار شما خواهد شد.

۹- بالا رفتن راندمان کاری کارکنان شرکت : زمانی که برند و نام یک شرکت بر سر زبان ها افتاده و اکثر مردم با آن آشنایی دارند، کارمندان آن شرکت به کار در آن شرکت افتخار می کنند و وظایف سازمانی خود را به نحو احسنت و به بهترین شکل ممکن انجام می دهند چرا که انگیزه بسیار بیشتری نسبت به کارکنان یک شرکت گمنام دارند و در خود احساس نوعی برتری می کنند!